לוגו של סוניק ללא רקע

פרגולה מעץ או אלומיניום?

מרפסת מקורה

בחירת פרגולה, בין אם מעץ או מאלומיניום, יכולה להיות מאתגרת, אך הבנת היתרונות הייחודיים של כל חומר יכולה להקל על ההחלטה. בין אם אתם מעוניינים לשדרג את הגינה, הפטיו או המרפסת, הפרגולה הנכונה יכולה להפוך את החלל החיצוני שלכם לאזור מדהים ושימושי . פרגולות מעץ מציעות מראה קלאסי וטבעי, בעוד שפרגולות אלומיניום מספקות פתרונות מודרניים ודלים בתחזוקה. 

מהם היתרונות של פרגולה מעץ?

  • נראות אסתטית – פרגולה מעץ מוסיפה מראה טבעי וקלאסי לכל חלל חיצוני. אחד היתרונות העיקריים שלה הוא הרבגוניות האסתטית שלה. עם מגוון סוגי העץ הזמינים, כמו ארז, אורן ועץ טיק, תוכלו לבחור עץ שמשתלב עם עיצוב הבית שלכם. פרגולה מעץ קשה, כמו אלו העשויות מעץ טיק או אלון, מספקות עמידות ומראה עשיר שמעצים את החצר האחורית או הגינה שלכם.
  • גמישות בעיצוב – בין אם אתם מעוניינים בפרגולות מעץ במראה כפרי או בפרגולות מעץ בסגנון עכשווי יותר, אפשרויות עיצוב פרגולה מעץ הן כמעט בלתי מוגבלות. ניתן לצבוע או להשאיר את העץ במצבו הטבעי. לדוגמה, פרגולה מעץ לבן יכולה ליצור מראה קלאסי ואלגנטי שמשתלב היטב עם סגנונות גינון שונים.
  • בידוד –  פרגולות מעץ יוצרות אזור מוצל המושלם להירגעות בחוץ. אם אתם שוקלים פרגולה מעץ למרפסת, תכונות הבידוד הטבעיות של העץ יכולות לעזור לשמור על האזור קריר יותר.
  • בנייה פשוטה – מבחינת זו , בניית פרגולה מעץ היא פשוטה יחסית. עץ הוא גם פשוט יותר לעיצוב  אם אתם צריכים לבצע התאמות במהלך תהליך הבנייה. עם תחזוקה נאותה, פרגולה מעץ יכולה להחזיק מעמד שנים רבות, ולהציע יופי ופעילות לחלל המגורים החיצוני שלכם.

מהם היתרונות של פרגולה מאלומיניום?

בחירת פרגולה מאלומיניום מציעה מספר יתרונות שיכולים להפוך אותה לאפשרות אטרקטיבית עבור המרחב החיצוני שלכם. 

  • עמידות – פרגולות אלומיניום הן עמידות מאוד ועמידות בפני פגעי מזג אוויר כמו גשם, שמש ורוח. משמעות הדבר היא שהן יכולות לשמור על המראה שלהן ועל השלמות המבנית שלהן במשך שנים רבות עם תחזוקה מינימלית.
  • משקל נמוך – תכונה זו של האלומיניום הופכת את תהליך ההתקנה לקל וגמיש יותר, במיוחד אם אתם שוקלים פרגולה תלויה מאלומיניום. בנוסף, פרגולות אלומיניום עמידות בפני חלודה וקורוזיה, בניגוד לאפשרויות מתכת אחרות, מה שמבטיח שהן ייראו טוב לאורך זמן ללא צורך בתחזוקה מתמדת.
  • גמישות עיצובית –  פרגולות אלומיניום ניתנות גם  להתאמה אישית במגוון סגנונות וגמורים בהתאם לאסתטיקה של הבית שלכם. לדוגמה, תוכלו לבחור פרגולה חשמלית מאלומיניום, המאפשרת לכם לכוונן את השלבים לאור שמש ואוורור אופטימליים בלחיצת כפתור.
  • ידידותיות לסביבה –  אלומיניום ניתן למחזור, ותהליך הייצור בדרך כלל בעל השפעה סביבתית נמוכה יותר בהשוואה לחומרים אחרים. זה הופך את האלומיניום לבחירה בת קיימא עבור אלו המעוניינים להפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלהם תוך שיפור מרחב המחיה החיצוני שלהם.

סוניק גלאס מציעה מגוון רחב ואיכותי של מערכות לסגירת פרגולה ומרפסות תוצרת כחול לבן.

אילו סוגים של פרגולות אלומיניום זמינות?

פרגולות אלומיניום מגיעות במגוון סגנונות כדי להתאים לצרכים ולהעדפות שונות. אפשרות פופולרית אחת היא פרגולה תלויה מאלומיניום. סוג זה מושלם ליצירת מראה מסוגנן ומודרני מבלי לתפוס מקום על הקרקע. הוא אידיאלי במיוחד עבור מרפסות וחללים חיצוניים קטנים יותר שבהם המקום מוגבל. העיצוב התלוי מוסיף נופך של אלגנטיות תוך מתן צל והגנה.

אפשרות חדשנית נוספת היא פרגולת אלומיניום חשמלית. פרגולות אלו מצוידות בתריסים ממונעים הניתנים לכיוון באמצעות שלט רחוק. ניתן לווסת בקלות את כמות אור השמש והאוורור, מה שהופך את החלל החיצוני לנוח בכל מזג אוויר. תכונה זו שימושית במיוחד למי שנהנה לבלות בחוץ אך רוצה את הגמישות להסתגל לתנאים משתנים.

פרגולות אלומיניום זמינות גם בדגמים פריי-סטנדינג ומחוברים. פרגולות פריי-סטנדינג הן רב-תכליתיות וניתן למקם אותן בכל מקום בחצר, וליצור נקודת מוקד לגינה או לפטיו שלכם. פרגולות מחוברות, לעומת זאת, מרחיבות את מרחב המחיה שלכם על ידי חיבור ישיר לביתכם, ומספקות מעבר חלק מחלל הפנים לחלל החוץ.

אילו סוגי עצים משמשים לבניית פרגולות מעץ?

כאשר שוקלים בניית פרגולה מעץ, חשוב להכיר את סוגי העצים הנפוצים המשמשים לבנייה. לכל סוג עץ יש מאפיינים ייחודיים, המציעים יתרונות שונים מבחינת עמידות, אסתטיקה ותחזוקה.

פרגולה מעץ ארז

ארז הוא בחירה פופולרית עבור פרגולות מעץ. הוא ידוע בעמידותו הטבעית בפני ריקבון ומזיקים, ועומד היטב בתנאי מזג האוויר. לארז גוון אדמדם יפהפה שניתן להשאירו ללא טיפול למראה טבעי או לצבוע אותו כדי לשפר את צבעו. תכונותיו הארומטיות של הארז גם מסייעות להרתיע מזיקים, מה שהופך אותו לאפשרות מעשית ומושכת.

פרגולה מעץ רדווד

רדווד הוא בחירה מצוינת נוספת עבור פרגולות מעץ. הוא חולק רבים מהיתרונות של הארז, כולל עמידות בפני ריקבון ומזיקים. רדווד מוערך בזכות צבעו העשיר והכהן והסיבים הדקים שלו, המעניקים נופך של אלגנטיות לכל חלל חיצוני. פרגולה מעץ רדווד יכולה להיות נקודת מוקד מדהימה בגינה או בחצר האחורית שלכם.

פרגולה מעץ אורן

אורן הוא אפשרות משתלמת יותר עבור אלו המחפשים לבנות פרגולה בתקציב נמוך יותר. למרות שאינו עמיד באופן טבעי בפני ריקבון ומזיקים כמו ארז או רדווד, אורן מטופל יכול עדיין להיות בחירה עמידה. צבעו הבהיר יותר מאפשר גמישות בצביעה, המעניקה לכם אפשרויות עיצוב רבות.

פרגולה מעץ טיק

טיק הוא חומר עץ קשה יוקרתי עבור פרגולות, הידוע בעמידותו יוצאת הדופן בפני פגעי מזג האוויר. יש לו צבע חום-זהוב חם שמתבגר לפטינה אפורה-כסופה אם משאירים אותו ללא טיפול. השמנים הטבעיים של טיק הופכים אותו לעמיד במיוחד בפני לחות ומזיקים, מה שהופך אותו לבחירה אידיאלית עבור מבנים חיצוניים לאורך זמן.

פרגולה מעץ אלון

אלון הוא אפשרות נוספת של עץ קשה עבור פרגולות. הוא חזק ועמיד להפליא, המסוגל לעמוד בתנאי מזג אוויר קשים. לאלון מראה קלאסי עם דפוסי הסיבים הייחודיים שלו וניתן לצבוע אותו כך שיתאים לעיצוב החיצוני שלכם. פרגולה מעץ אלון לבן יכולה להביא אלגנטיות נצחית למרפסת או לגינה שלכם.

 

באילו סוגי צבע ניתן להשתמש עבור פרגולה מאלומיניום?

כשזה מגיע לצביעת הפרגולה מאלומיניום שלכם, יש לכם מספר אפשרויות לבחירה. ציפוי אבקה הוא בחירה פופולרית בשל עמידותו ומגוון הצבעים שלו. הוא מספק גימור חלק ואחיד העמיד בפני סדקים ודהייה. אפשרות נוספת היא צבע נוזלי, שיכול להציע גימור מבריק או מט בהתאם להעדפתכם. חלק מבעלי הבתים מעדיפים אנודייז, תהליך המשפר את המראה המתכתי הטבעי תוך מתן שכבת הגנה. כל אחת מהאפשרויות הללו מאפשרת לכם להתאים אישית את הפרגולה מאלומיניום שלכם כך שתתאים בצורה מושלמת לאסתטיקה החיצונית שלכם.

מה כדאי לדעת לפני התקנת פרגולה מעץ או אלומיניום?

לפני שאתם צוללים לתוך בניית פרגולה מעץ או התקנת פרגולה אלומיניום למרפסת, ישנם מספר גורמים שעליכם לקחת בחשבון.

האקלים באזורכם

פרגולות מעץ, במיוחד פרגולה מעץ גושני, יכולות לעמוד בתנאי מזג אוויר שונים, אך דורשות תחזוקה שוטפת כדי למנוע ריקבון ונזקי מזיקים. מצד שני, פרגולות אלומיניום עמידות בפני חלודה ודורשות פחות תחזוקה, מה שהופך אותן לאידיאליות עבור אקלים לח.

המטרה והמיקום

עבור תכנון פרגולה מעץ, עליכם לקחת בחשבון את המראה האסתטי וכיצד הוא משתלב עם הגינה או הבית שלכם. אם אתם מתכננים פרגולה מעץ למרפסת, ודאו שהמבנה יציב מספיק כדי לתמוך במשקל. פרגולות אלומיניום קלות יותר וניתן להתאימן ביתר קלות למרחבים כמו מרפסות.

מחיר
מחיר פרגולה מאלומיניום בדרך כלל יקר יותר , מכיוון שהוא מציע אפשרויות עם תכונות מודרניות וגמישות כמו פרגולה אלומיניום תלויה או פרגולה אלומיניום חשמלית.
מחיר פרגולה מעץ לעיתים נמוך יותר , עם זאת תחזוקה עלולה להיות יקרה.

תקנות הבנייה המקומיות

באזורים מסוימים ישנם מגבלות על גובה ומיקום הפרגולות, בין אם מעץ ובין אם מאלומיניום.

פתרונות לסגירת מרפסות

התקשרו עכשיו 077-8039781